Teachers and Employees

Hofer, Kristina Pia Projektmitarb., Univ.-Lekt. Mag. Dr. M.A.

Kontakt
Standort: Rosenbursenstraße 3 (Georg Coch-Platz 2) Hochp.
Telefon: 71133-2832
Fax:
Mobil: -
E-Mail: kristina-pia.hofer@uni-ak.ac.at
Organisationseinheiten: Medientheorie, Cross-Disciplinary Strategies
documents/publications
composite volumes
Sound | In Empty Rooms 2021
articles
"The Exercise of Listening also Means Listening to What You Read." 2021
"You Are Resonating With Ideas More Than With Frequencies." 2021
The Limits of Listening 2021
“You Don't Only Listen With Your Ears, You Also Listen With Your Muscles And Your Bones.” 2021
"Postfach & Anonym zwecklos" 2017
Introduction. Dated Formats Now: Material Practices in Audiovisual Art 2017
Questions & Answers: New Materialism, Old Media 2017
Repräsentation als agentieller Schnitt? 2017
Approaching analog amateur porn empirically: Video practices in Austrian swin... 2016
Exploitation feminism 2016
Pornografische Amateurfotografien im ÖKM, 1981-1989 2015
Pornographic domesticity 2014
Schau/Hörlust und Exploitationkino: Textur, Oberfläche, Exzess 2014
Vom Begehren nach Materialität 2014
chapters
"So könnte es also sein. Nice." 2019
Feministische Filmwissenschaft 2019
Dirty Sound: The Camp Materialism of "Blood Orgy of the Leather Girls" 2018
Amateurpornografien auf VHS. Empirische Annäherungen 2016
Escape from representation? Excess, meaning and materiality in exploitation cine 2015
reviews
Infektiöse Betrachtungen 2020
general documents/publications
Historicity in Motion. (scientific publication). (author), Wien (Österreich). 2017
40 Jahre No Future. (newspaper review). (artist), Linz (Österreich). 2016
Gitarrengröße, Not-So-Confidential. (newspaper review). (artist), Linz (Österreich). 2016
All Hail The Pro!. (newspaper review). (artist), Linz (Österreich). 2015
Crabs, crabs, crabs. Blood, blood, blood. Gore, gore, gore. A punk fairytale.. (newspaper review). (artist), Linz (Österreich). 2015
fam_tastique!. (newspaper review). (artist), Linz (Österreich). 2015
Do or die? Musikmachen, DIY-Strategien und feministische Selbstorganisation.... (newspaper review). (artist), Linz (Österreich). 2014
research and projects
A Matter of Historicity. Material Practices in Audiovisual Art
awards and grants
Award of Excellence - Staatspreis für die besten Dissertationen 2015 2015
Best Publication Award Gender & Medien 2015
exhibitions
Popfest Wien 2017 2017
teaching
teaching
"don't need you" 2021
Body Humor, Body Horror 2019
Gastvorlesung "Materialität und Theorien filmischer Repräsentation" 2016
Leitung des Workshops "Feministische Forschung" 2015
conferences & symposia
Workshop 3, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (guest lecture). (organisation), New York, NY (USA). 2017
Workshop 3, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (guest lecture). (organisation), Utrecht (Niederlande). 2017
Workshop 3, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (guest lecture). (organisation), Hildesheim (Deutschland). 2017
Workshop 4, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (guest lecture). (organisation), New York, NY (USA). 2017
Un/Gleichheiten Revisited: Jahrestagung der ÖGGF 2016. (conference). (attendance), Linz (Österreich). 2016
Workshop 1, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (guest lecture). (organisation), Berlin (Deutschland). 2016
Workshop 1, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (guest lecture). (organisation), Canterbury (GB u. Nordirland). 2016
Workshop 1, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (guest lecture). (organisation), Vancouver (Kanada). 2016
Workshop 2, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (guest lecture). (organisation), Cambridge, MA (USA). 2016
Workshop 2, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (guest lecture). (organisation), Berlin (Deutschland). 2016
Workshop 2, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (guest lecture). (organisation), Berlin (Deutschland). 2016
Workshop 2, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (guest lecture). (organisation), London (GB u. Nordirland). 2016
Workshop 2, FWF-Einzelprojekt P 27877-G26. (guest lecture). (organisation), Berlin (Deutschland). 2016
Jahrestagung der Gesellschaft für Medienwissenschaft 2015. (conference). (attendance), Bayreuth (Deutschland). 2015
conference contributions
Ana Threat plus 2 x Acetone FR-3 2018
Empfindung und Ermächtigung: queer_feministisches Zusammenarbeiten am GRC 2018
Feministische Perspektiven wissenschaftlicher Karrierewege 2018
Gestures of Urgency: Woolworths Choir of 1979 2018
Tactics of Rhythm and the Unfolding of History 2018
"Vinyl Terror and Horror" as Haptic Paracinema of Sound 2017
Score, Canon, Revaluation: Giallo Soundtracks and Contemporary Record Collectors 2017
"40 Jahre No Future": Punk, Repertoire und Retromanie 2016
Filmische Repräsentation als agentieller Schnitt 2016
Veränderungen von (Medien-)Öffentlichkeiten durch (digitale) AV-Medien 2016
Zum Spannungsverhältnis von Journalismus und Wissenschaft 2016
Sounding Beyond Binaries? Excess, Meaning and Materiality in Exploitation Cinema 2015
Audio/Visual Dirt. Vom Begehren nach Materialität. 2014
Ausnüchtern am Aufmerksamkeitsmarkt? DIY-Ideale und Selbstoptimierungszwang 2014
Countryside vs. Small Town in Herschell Gordon Lewis' Country and Garage R'n'R 2014
audio
Music for Dancing's Demons (Elizabeth Ward 2020) 2020
Voiler: 000 2020
The Boiler: BODY=DEATH 2018
concerts
Ana Threat: Live Soundscapes für Show Angewandte 2018 2018
functions & practice
general functions & practice
Peer reviewer 2017
Peer Reviewer 2014
performances
Elizabeth Ward: Dancing's Demons 2020
Veza Fernandez: Amadora Llama 2019