Dokumente/Publikationen
|
Beiträge in Sammelbänden |
Curating Hacking |
2021 |
Sonstige Veröffentlichungen |
Underneath the skin another skin |
2020 |
Odalisques #2: Partizipative Installation |
2013 |
Odalisques#2: Partizipative Installation |
2013 |
Penetrating the black box: Elektronische Closed-Circuit Installation |
2013 |
Vjam Theory |
2013 |
Inside out: Myself as Diana. Audiovisual participatory installation |
2012 |
Preise und Förderungen
|
PEEK-post-doc grant |
2020 |
Stadt-Stipendium for Media Art |
2020 |
Artist-in-residence at Banff Centre for Arts and Creativity |
2018 |
Arbeitsstipendium für Video und Medienkunst |
2017 |
Grantee for the production of the audio-visual mechanic installation Cutting the |
2014 |
Hanse-Wissenschaftskolleg Fellowship for the research project Looking for an Int |
2014 |
Grantee for Artist Residency at CRIR – Christiania Resercher in Residence |
2013 |
Stipendien der Stiftung Niedersachsen für Medienkunst 2013 |
2013 |
Grantee for the PhD research |
2011 |
Artist-in-residence at ResidenceSEA |
|
Ausstellungen
|
Artificial Cinema. (Gruppenausstellung). (Künstler*in), Prague, Czechia. |
2019 |
Intimate archives after media. (Ausstellung). (Künstler*in), Wien, Österreich. |
2017 |
[BMI] BELIEVER.MACHINE.INTERFACE. (Einzelausstellung). (Künstler*in), Wien, Österreich. |
2017 |
Flash back. (Gruppenausstellung). (Künstler*in), Coimbra, Portugal. |
2016 |
Penetrating the black box. (Einzelausstellung). (Künstler*in), Wien, Österreich. |
2016 |
Underneath the skin another skin. (Einzelausstellung). (Künstler*in), Évora, Portugal. |
2016 |
Zerstören. (Gruppenausstellung). (Künstler*in), Graz, Austria. |
2016 |
Sharing spaces. (Gruppenausstellung). (Künstler*in). |
2015–2016 |
Cutting the body: Cinematographic Cliché #2V3. Audiovisual mechanical installat. (Gruppenausstellung). (Künstler*in), Gdansk (Polen). |
2015 |
Divorced women with their wedding dress (D. Fátima), 2004. Lambda print on PVC.. (Gruppenausstellung). (Künstler*in), Caldas da Rainha (Portugal). |
2015 |
Inside out: Myself as Diana. Audiovisual interactive installation. (Gruppenausstellung). (Künstler*in), Rio de Janeiro (Brasilien). |
2015 |
Untitled. Ink jet print, 21 x29 cm. Aquarelle on paper, 21 x29 cm.. (Gruppenausstellung). (Künstler*in), Shabla (Bulgarien). |
2015 |
Odaliesques #2, Audiovisual interactive Installation. (Gruppenausstellung). (Künstler*in), Lisbon (Portugal). |
2014 |
Cutting the body: Cinematographic Cliché #2V3. Audiovisual mechanical installat. (Gruppenausstellung). (Künstler*in), Bremen (Deutschland). |
2013 |
Cutting the body: Cinematographic Cliché #2V3. Audiovisual mechanical installat. (Gruppenausstellung). (Künstler*in), Madrid (Spanien). |
2013 |
Odaliesques #2, Audiovisual interactive Installation. (Gruppenausstellung). (Künstler*in), Wien (Österreich). |
2013 |
Odaliesques #2; Penetrating the black box. (Gruppenausstellung). (Künstler*in), Oldenburg (Deutschland). |
2013 |
Penetrating the black box. (Einzelausstellung). (Künstler*in), Wien (Österreich). |
2013 |
Lehrprojekte & externe Lehre
|
Lehrprojekte & externe Lehre |
Workshop "How to build your own Megaphone" |
2015 |
Workshop “ArduinA Introduction: Women and Transgender only” |
2015 |
Workshop “Eletronics Introduction: Women and Transgender only” |
2015 |
Workshop “Programing Servos motors with Arduino” |
2015 |
Workshop "Controlling motors using a motor shield" |
2013 |
Workshop :: Mz Baltazar’s lab |
2013 |
Workshop Electronics & ArduinA introduc |
2013 |
Workshop Electronics & ArduinA introduction |
2013 |
Konferenzbeiträge
|
Endoscreen |
2015 |
Tecnologias open source e articulações entre arte e tecnologia |
2015 |
Looking for an Interactive Haptic Visuality: Studies on Body-Screen-Tactility |
2014 |
Deconstruction and Hacking as a Methodology for the Artist Practice and Research |
2013 |
The brain is the screen |
2013 |
“Making”, deconstruction and hacking as a methodology for the artist practice an |
2013 |
Performances
|
we can't connect at all |
2015 |